Thursday, December 10, 2009

Who Says Guys Don't Shop Till They Drop?

The response from my previous post regarding the shopping mentality was quite a surprise, i must say.
I thought that most of my female readers would surely disagree, but hey,
looks like my observation is true enough huh?

It's easy to get a woman's attention, especially during the sale season.
Other than the number before the % and the initial price,
women are also driven by brands.

Come on lah, i've worked in the retail industry before.
So i know their strategies.
No rocket-science involved.

Okay, okay.
Of course, it is not entirely true either.
Not all women are like that.
But that's what the majority says, and does.
So, case closed.



True, nothing but true.

Still in the topic of shopping and sales,
i would like to share with you about something called
The Boxing Day Sales.

I'm sure that a lot of you knew about Boxing Day, right?
It's the day after Christmas... which means 26th of December, genius.
Just Google the word Boxing Day for more info, ok?

So, what's so special?

Well, the sales of course. Everything will be cheap, CHEAP, cheap!
But sadly, Malaysia does not really have this Boxing Day celebration thingy.
Well, kind of.
But at least there's the Year End Sale (YES) right?



I'll be going for my vacation in some parts of Europe in a few days time,
and yeah, come Boxing Day,
i will be in the thick of the action,
yup, London here i come again and again and again!

Why shop in Malaysia when you can shop in the shopping capital of the world?
Why buy things that are common here when you can buy something rare and hard to find?
muahahaha

But there's just too many things that i wanna buy that i don't even know where to start.
Wait, do i even have the money?
Damn.
Looks like i need to pinjam some duit from ah long! hehehe

Now, who says guys don't shop till they drop?
X)

P/S: Nak kirim/pesan anything? hahaha



26 comments:

nn said...

i envy you. seriously sales kat malaysia ni kalau nk compare with other countries memang tak rupa sale!

nn said...

btw, sangat setuju dgn gambar tu. suka masuk semua kedai biar puas hati! hahaha

;;;

last year my classmate pergi holiday kat london beli GAP jeans 9pounds saja time sale. dia borong 5 pasang.

selamat bershopping yaa!!

B E L L A said...

Malaysia nowadays, everyday was like, on sales? seriously, its like some strategy or some sort. urmm.

YobSumo said...

pinjam kat Ah-Ngah lah, ok sikit!

oleh oleh untuk aku jangan lupa!

serius ni!

i'msosupernotcool said...

aku nak tempah baju arsenal away putih..
with RAMSEY 16 on it..
boleh??

Ieda the Rainbow Princess said...

Wohoo..shopping abroad!
Nk kiriiiimmmmm.. :P :P

p/s: Coach handbag 1!!!!

♣ haNie ♣ said...

pinjam kat tabung sendiri jek..
nk ganti x ganti..
lain cerita..
hahahah

err...nk shopping time YES?? hell no! gila ramai manusia. xyah la nk kejar sgt % tu..kl dh nmpk yg berkenan..just grab n pay..ape susah..

Zura said...

happy shopping...tp gmbar tue mmg betullah...ppuan selagi xjumpe yg betul2 selagi tue xkuar...hehehe

Felicia F. Ramzi said...

i shopped in London dulu memang giler2 sale..like seriously 80% to 90% for branded goods.. sweater Adidas pun baru 5 pound..devastatingly good boots baru 8 pound..kalau tiba boxing day toksah mention lah..MNG punya lip gloss yang very rare to get here in Malaysia will be on sale at 1 pound.. aaaaa tension.. hahahaha .. itu baru worth buying, kan? kalau price macam tu, kira worth the pay lah rite..
*tetiba teringin nak pergi lagi..jeez

Bubbles...ooo said...

Oh I'm so glad u added the last part that not women are like that, brand conscious that is, else.....heeeheee. Enjoyed this post. Anyway, do hope u have a nice time in London. Shop nice but wise, k? Happy Hols.:o)

Daffodil D said...

mission nak beli brg kat gaps tu, tang female nye tak masuk2 langsung ye gap? tgk xde arrow pun..ho ho

ps : hati2 di london, jgn overspend sudaaa..kang x pasal kne blacklist~ :D

Arief Arf said...

nn,
betul. kat malaysia ni setiap hari pun sale, tapi mahal jugak.
haha

bella,
yeah. everyday pun sale.
and some places lagi best, everyday pun last day of sale.
haha

yobsumo,
pinjam kat ko boleh?
hehe

imsosupernotcool,
aku memang nak gi emirates pun nanti..
wahahahah

ieda,
coach?!?!
hahhahaha melampau!
ahahhaha

hanie,
tu la.. name je YES..
tapi sebenarnye no..
hahaha

zura,
hahah thanx..
tu la gambar tu betul kan?

felicia,
yeah, exactly!
kat sane everything is cheap, and when i say cheap, its really fucking cheap!
baru puas hati shopping!
hehehehe

bubbles,
yeah, of course i added the last part to avoid angry/angsty females..
haahahhah
thanx a lot yea!

daffodil,
haha.. tu la..
nama pun pompuan kan..
n thanx btw!

hans said...

ko pegi london?
iaker?
belikan aku souvenir weih sempena ari lahir ku yg bakal tiba

(^_^)Y -> riak wajahku dikala menulis komen nih

Faziera said...

alah..kdg2 menipu je..taktik je tu..
macam ade la satu kedai ***** nie kn, harga kasut tu rm79 before less 25%.. tapi yang peliknye, tag die cam ade 2 lapis..
so, i removed the ticket price and guess what?? rupe2nye harga sbenar kasut tu rm59 je..cm shial x..

btw, ko cam aku x?huhu

nurain said...

teringat my ex.shopping tak hengat~

misz benida said...

kalo awek aku pon suke shopin2 nih,mmg xkukuh la kwangan kami..haha..ckup la die hnya mnemani aku yg gila shopin ni.

Syazlina Musa said...

eh jom la shopping togetherrr:P

Arief Arf said...

hans,
oh birthday ko dekat eh?
ok ok nanti aku belikan
gula2 sebijik.
wahhahaha

faziera,
yeah, thats common.
biasala taktik kan..
yea.. aku cam ko..
ko kmm dulu kan?
hahahah

nurain,
oh, didnt mean to bring back any memories..hahahah

misz benida,
awek?
haha.. xpe shopping skali skale xpe..
pandai2 bajet la..
wahahaha

syazlina musa,
jom.
u belanja la tapi, ok?
hahahaha

|arieza| said...

hey there! going to europe? who knows we may bump into each other! hahaha :p when r u goin? & whereabout?

iyllienaz said...

nak souvenir and belated bufday present yg u hutang i..haha

hans said...

gula2 baik aku beli dekat kedai wak karman nih jer
aiyak
tarak2
kasi key-chain weih
aku suka kumpul key-chain

hahaha...aku paksa bukan minta
ingat tu
haha

nadirah_nor said...

ukh gaye cm nk g berperang je..

Alia Ali said...

Ok gamba tu I rasa female tu tak masuk pun GAP. Haha.
Have fun! :D
Tp kalau u jumpa Converse yang transparent, you freakin' have to buy 'em for me. Haha.

Rowena Chasez said...

ak pn ade gak kwn2 laki yg kaki shopping..
huhuu~
especially shoes!

Arief Arf said...

arieza,
hey, i'll be in a lot of places.
check my latest post for details..
hahaha

iylienaz,
souvenir? xdehal lah.
haha
ey u still owe me!

hans,
yela..
hehehe..
nanti aku blikan ko keychain..
hohoh

nadirah_nor,
perang?
haha.. xdelah..


alia ali,
yeah, xmasuk pun!
thanx for the wish!
X)

rowena,
ramai orang yang kaki kasut ni!
haha

el said...

w/pun den x penah lg g obesi
tp den ralat that obesi kalo wat sales2 ni mmg sales giler2..msia ni harap banner jer yg dasat..tp rege sama jerk...
obesi lg best...

woi hang nak pi europe ke?
den xmo pape...den mo yg lekat kat
esbok tu..pe ntah namanya...bleh ke?
hahahahahahaha

Posts you might like

Related Posts with Thumbnails